0item(s)

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.

Moda na zdrowie!

Żyjemy w czasach w których bycie „fit” to styl życia. Zdrowa dieta, bieganie, dookoła zdjęcia wyrzeźbionych przez siłownię ciał zarówno męskich jak i damskich. Wielu z nas postanawia za tym trendem nadążać, ale za bardzo nie wiemy od czego zacząć.
Ten artykuł pomoże nam zrozumieć dlaczego warto zdrowo się odżywiać i czym to zaowocuje.

To, że jedzenie jest podstawowym elementem życia każdego człowieka jest sprawą oczywistą, ale aby nasz organizm mógł prawidłowo funkcjonować nasze odżywianie powinno być zdrowe i rozsądne. Pierwszym argumentem, który powinien przemówić za chęcią zdrowego odżywiania jest wydłużenie naszego życia. Wiele produktów jest bogatych w składniki, które pozytywnie wpływają na nasz organizm. Na przykład bogate w cynk owoce morze i skorupiaki mające znaczenie na pracę serca czy mięśni lub mleko i jogurty, które są nieocenionym źródłem białka wspomagającym pracę jelit a także zielone warzywa liściaste zawierające sporą ilość magnezu i błonnika wpływających na przyspieszenie procesu trawienia oraz co ważne w dzisiejszych czasach – wspomagają redukcję stresu. Ponadto zdrowe odżywianie to podstawa do utrzymania wymarzonej, zgrabnej sylwetki. A więc jedząc produkty nie zawierające konserwantów, pustych kalorii, tłuszczy będziemy bliżej swojego wyznaczonego celu. To co może niektórych zaskoczyć to fakt, że zdrowe żywienie wspomaga również pracę naszego mózgu dzięki czemu przez dłuższy czas będziemy mogli być skupieni i utrzymamy koncentrację.

Techniki zdrowego gotowania:

Za zdrowym odżywaniem idzie zdrowe gotowanie posiłków. Jak zatem je przygotować? Grillować? Smażyć? Gotować w kąpieli wodnej? Wybór odpowiedniej techniki gotowania jest niezwykle istotny i wpływa przede wszystkim na wartość odżywczą potrawy. Do najzdrowszych form gotowania zaliczamy:

Gotowanie na parze

Przy gotowaniu na parze w surowcu dochodzi do najmniejszej utraty składników odżywczych. Dzięki temu potrawy mają wyrazisty smak i zachowują naturalne zabarwienie. Gdy gotujemy na parze nie powinniśmy dodawać tłuszczu ani soli, ponieważ para wydobywa zawartą już w produktach sól. Do gotowania na parze idealnie nadadzą wszystkie warzywa, w tym szpinak czy posypane ziołami ziemniaki, brokuły lub kalafior. Tym sposobem możemy również przyrządzić delikatne gatunki mięsa jak drób czy cielęcinę oraz ryby, które warto wcześniej skropić sokiem z cytryny. Ryby i mięsa ugotowane na parze są lekko strawne i mniej tłuste od smażonych czy pieczonych. Jakie naczynia stosować do gotowania na parze?

lotus Naczynie do gotowania Lotus Plus Joseph Joseph

Możliwości jest wiele. Niewątpliwie najpopularniejszym naczyniem do gotowania na parze jest stalowy wkład do garnka. Bardzo wygodna w użyciu jest specjalna brytfanna posiadająca perforowany wkład dzięki któremu możemy przygotować kilka potraw na raz. Taką brytfannę oferujemy nam firma Silit, która jest ekspertem pośród naczyń przeznaczonych do zdrowego gotowania. Naczynie jest wykonane
z Silarganu, czyli trwałej i odpornej ceramiki, która jest wolna od niklu, antybakteryjna a przede wszystkim neutralna dla smaku.
Kolejnym świetnym naczyniem do gotowania na parze jest wykonany z bardzo wytrwałego tworzywa koszyk Lotus marki Joseph Joseph, który można bez problemu złożyć i nie zajmuje wiele miejsca w szufladzie. Dla osób zabieganych świetnym naczyniem do gotowania na parze będzie szybkowar dzięki któremu jesteśmy w stanie skrócić proces gotowania aż do 70% w porównaniu z tradycyjnymi metodami.

Smaczne grillowanie

Kolejną metodą na przygotowanie zdrowego posiłku jest grillowanie. Jednak przy tej metodzie musimy zwracać uwagę na to aby mięso było ułożone na specjalnych tackach, nigdy bezpośrednio na ruszcie. Tacka przede wszystkim zapobiega skapywaniu wyciekającego tłuszczu do żaru i powstawaniu, w wyniku jego spalania, szkodliwych dla zdrowia substancji.

Grilled Vegetables

Alternatywą dla tradycyjnego grilla może być patelnia grillowa dzięki której możemy cieszyć się grillowanymi potrawami nie tylko w okresie letnim. W sklepach możemy znaleźć patelnie żeliwne, z powłoką ceramiczną lub nawet granitową, która jest tegorocznym hitem na rynku. Dzięki specjalnie wyprofilowanemu dnu patelni szybko pozbywamy się nadmiaru tłuszczu i spożywamy fit posiłki.

Przygotowanie potraw w piekarniku

Pierwszym sposobem na przygotowanie zdrowego posiłku w piekarniku jest zrobienie go w folii spożywczej, ponieważ tak jak w przypadku gotowania na parze, nie prowadzi to do zmniejszenia wartości odżywczej w danym produkcie. Ponadto potrawy z folii zawierają mniej tłuszczu, są soczyste i aromatyczne. Kolejnym sposobem jest tak zwany rękaw w którym możemy przygotować zarówno smakowite mięsa, ryby jak i warzywa a przy tym zachować ich niskokaloryczność.

lekue Naczynie żaroodporne Steam Roaster Lekue

Do przygotowania zdrowych posiłków posłuży nam również silikowane, żaroodporne naczynie marki Lekue, które łączy w sobie gotowanie na parze i przypiekanie. Produkt został wykonany z wysokiej jakości silikonu, który jest nie tylko higieniczny ale i łatwy w utrzymaniu czystości. Potrawy przyrządzone w nim są soczyste, zdrowe i posiadają apetyczny chrupiący wierzch.

Zmiana naszego sposobu żywienia do którego już się od lat przyzwyczailiśmy na zdrowy
z pewnością nie jest prostym i krótkotrwałym procesem. Ale korzyści, które z niego płyną na pewno zaowocują w przyszłości.

 

x